Geoblog.pl    takyr    Podróże    podróż do chin    5 dni w Shanghaju

5 dni w Shanghaju

Chiny
Chiny, Shanghai

Po przylocie okazało się, że nie ma naszych bagaży. Następnego dnia dostarczono nam je do hotelu. Hotel wybraliśmy już w lutym. Doba za trzy osoby wyniosła nas 258 RMB i jak na tę kwotę warunki są całkiem dobre. Położenie hotelu też. Mieszkamy przy Bundzie i wieczorami chodzimy nad rzękę - wszystko jest tu niesamowicie oświetlone. Samo poruszanie sie po mieście też nie stwarza trudności, wystarczy tylko mapa. Gorzej jest z dogadaniem się, bo niewiele osób zna inny język niż chiński (nawet w naszym hotelu). Jadamy głównie obok i to najczęściej makaron z dodatkami. Są tu też pierogi smakiem przypominające kołduny. Warto odwiedzić oceanarium (135 RMB), ale widok z "otwieracza" (150 RMB) nie był szczególny (była mgła). Podobało nam sie w ogrodach Yu (40RMB), gdzie kupiliśmy wisiorek z jadeitu za 180 RMB z 680 (pewnie i tak za drogo). Dzisiaj byliśmy na EXPO (160 RMB). Do polskiego pawilonu staliśmy w kolejce prawie godzinę. Najbardziej podobał nam sie pawilon Nowej Zelandii. W ogóle byliśmy w niewielu pawilonach ze względu na straszliwe kolejki. Jedno jest pewne - musieli wydać na to straszne pieniądze. Generalnie miasto nie jest dla kogoś, kto lubi ciszę i spokój, ale nam sie pobobało. Jutro jedziemy do Suzhou. Bilet kupiliśmy w automacie na dworcu, po wybraniu wersji angielskojęzycznej wyświetla się rozkład jazdy pociągów.

Bartek Krac
Bartek Krac - 2010-06-28 13:35
No to początek podróży nie był najweselszy. Wizja zwiedzania Chin w jednej parze majtek nie napawała optymizmem.
Ale jak to mówią miłego - złe początki.
Sprawdź tam Dżafar przy okazji stan tamtejszych szyn i rozjazdów :) a jak tanio szyny sprzedają to bierz parę sztuk tu się przydadzą :)))))).

Pozdrowienia i fantastycznych wrażeń i nie zapomnij wciągnąć szaszłyka ze skorpiona.

zwiedzili 1.5% świata (3 państwa)